top of page

Geef je weerstand een BOOST!

Het coronavirus is ook hier het gesprek van de dag, in Guatemala, waar (nog) geen besmettingen zijn.


Zorg ervoor dat je jouw afweersysteem een boost geeft, zodat jouw lichaam zichzelf veel makkelijker kan herstellen! Gooi bijvoorbeeld een extra teentje knoflook door je maaltijd! De ziekenhuizen in Italië gebruiken veel vitamine C, dit schijnt te helpen. Drink vers sinaasappelsap, maak een smoothie of voeg vitamine C bruistabletten toe aan jou ontbijt.


Ik geef je hieronder een aantal tips! Voeding dat rijk is aan antioxidanten en die een ontstekingsremmende functie hebben.

- Maak smoothies met veel vitamine C (diepvriesfruit is ideaal!)

- Gember - maak er thee van of gebruik als specerij door je soep of pasta

- Eet een handje walnoten

- Een schaaltje blauwe bessen

- Drink water met verse citroensap

- Eet knoflook, het liefst niet verhit! Pers de rauwe knoflook en meng deze door je gerecht of door je hummus/guacamole

- Strooi kurkuma kruiden over je gerecht

- Eet (rauwe) uien

- Een appeltje met rauwe honing en kaneel. Vooral de combinatie is goed!


Andere ontstekingsremmende voedingsmiddelen zijn:

- Donkergroene bladgroenten als boerenkool en spinazie

- Kolen, broccoli en spruitjes

- Zwarte en groene thee

- Paddenstoelen

- Kruiden als geelwortel, tumeric, kruidnagel, peper en oregano.


Smoothie:

Vitamine C bommetje

200ml sinaasappelsap

Schaaltje (diepvries) frambozen en/of blauwe bessen

1 banaan

1 stronk rauwe witlof (rauw heeft witlof geen smaak)


In de blender en klaar is Kees!


Ik geloof dat alle kleine beetjes helpen! Jij?

Comments


bottom of page